Dansk
Vores butik Trustpilot

Handelsbetingelser

Firmaoplysninger

DanDrone ApS
Park Allé 380
2625 Vallensbæk
CVR: 36 91 01 43

Tlf.: 70 70 72 24
Mail: kontakt@dandrone.dk
Web: dandrone.dk

Levering

Leveringen sker med Post Danmark eller GLS, medmindre andet er aftalt. Leveringstiden fremgår på det enkelte produkt. Generelt gælder der, at leveringstiden for lagervarer er 1-2 dage. Leveringstiden for varer som ikke er på lager, er 2-3 uger. I enkelte tilfælde længere.

Fragten er gratis ved køb over DKK 200,-

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler gælder for varekøb.
Når du handler hos os som forbruger, har du reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:

DanDrone
Park Allé 380 A
2625 Vallensbæk
Tlf. 70707224
CVR: 36910143

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet. 
Varereturnering foregår også til denne adresse. Returnering kan også ske ved at nægte modtagelse eller aflevere varen personligt hos os. Det er ikke et krav men ekspeditionen fremmes, hvis fyldestgørende informationer følger pakken – eksempelvis kopi af ordrebekræftelse, registreringsnummer og kontonummer for bankkonto hvortil refusion kan foregå, kopi af evt. forudgående korrespondance mv.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Skader og fejl under flyvning

De fleste fejl som sker under flyvning, skyldes pilotfejl. For at undgå de mest kendte pilotfejl, anbefaler vi, at du sætter dig ind i udstyret inden brug. Sker der, mod forventning, en fejl på dronen under flyvningen som resulterer i et tab eller styrt, kan du kontakte producenten med henblik på erstatning. DanDrone dækker ikke tab eller skader på eget udstyr, mennesker, dyr, 3. mand eller lignende, opstået i forbindelse med flyvning og/eller styrt.

Forsikring

DanDrone anbefaler at man tegner ansvarsforsikring på sin drone. Som privatperson kan dette typisk gøres for ca. kr. 600,- /år i modelflyveklub. Som erhvervsdrivende kan dette typisk gøres for ca. kr. 2.000,- /år hos forsikringsvirksomheder med speciale i fly-forsikringer.

Pris og betaling

I denne butik kan du bestille dine varer online og betale på følgende måder:

  • Dankort
  • Visa
  • Visa/Dankort
  • Visa Electron
  • MasterCard
  • Maestro

Pengene trækkes først fra dit betalingskort, den dag varen afsendes! Vi opkræver ingen gebyrer.

Alle priser på web-adressen http://dandrone.dk er inkl. Moms, medmindre andet er angivet.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti, eller den sidste del.)

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen, til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til kontakt@dandrone.dk eller ved at benytte standardfortrydelsesformularen. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.

Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varens stand, når du sender den retur

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug.

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.  fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

Varen sendes til

DanDrone Aps.
Park Allé 380A
2625 Vallensbæk
Tlf. 70707224

Du kan også fortryde købet ved at give os besked, og aflevere den personligt på ovenstående adresse.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Manualer

Manualer og instruktioner er som regel på engelsk og kan ikke leveres på dansk. Da droner et teknisk produkt som ofte opdateres er det vigtigt at du besøger producentens hjemmeside og henter seneste manual samt opdaterer dit produkt til nyeste firmware inden du starter din drone.

Flyvesikkerhed

DanDrone henstiller til, at alle overholder Trafikstyrelsens regler for flyvning med droner.

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.

Vi registrerer og videregiver dine personoplysninger for at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos DanDrone ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Den dataansvarlige på dandrone.dk er Kim Larsen

Som registreret hos DanDrone ApS, har du altid ret til at sende os dine indvendinger mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven. Henvendelse i den forbindelse sendes til: kontakt@dandrone.dk

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte kontakt@dandrone.dk eller kontakte os på 70707223. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 22.03.2018